Sunday, February 21, 2010

Emag - extra garantia de retur


Din cand in cand se intampla ca unele magazine din Romania sa aiba initiative interesante daca e sa ne raportam la tara noastra , sau din perspectiva vestului - initive normale si de bun simt

De revelion a fost o tentativa de promotie din partea Emag care a esuat lamentabil. Se facea ca la anumite categorii de produse se ofereau discounturi extrem de atractive , dar trebuiau comandate intr-un palier orar extrem de mic si mai ales de revelion. Nu stiu cati au stat sa verifice site-ul si au sperat ca o sa-si cumpere ceva din "gama de produse selectate" dar pot spune ca am incercat site-ul de 3 ori din 2 retele diferite si daca mergea era foarte lent iar in rest statea. Am inteles ca au fost destui vizitatori, dar asta se poate trece cu vederea, in schimb promotia care a devenit in timpul noptii un produs greu vandabil / categorie de produse a fost o prostie si a sters bila alba pentru respectiva bula de normalitate.

Poate ca sa-si mai spele din pacate, Emag s-a hotarat sa lanseze campania :
'ExtraGarantie de Retur de la eMAG’ care se lauda cu mesajul ca se pot returna produsele de care nu suntem satisfacuti total. Cam asa arata si partea scrisa cu litere mici din campanie :  

"
Conform legislatiei in vigoare, renuntarea la cumparare este aplicabila doar clientilor persoane fizice.

Astfel, consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului.

Renuntarea la cumparare in termen de 10 zile se poate aplica doar pentru produsele livrate prin curier.
Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Cheltuielile de returnare vor fi suportate de client iar rambursarea contravalorii produsului se va face in cel mult 30 de zile de la retur.
Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, ne rezervam dreptul de a solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia.
Acesta clauza se aplica conf. O.G. 130/2000, in cazul achizitionarii de produse din acest site folosind tehnicile de comunicare la distanta, aplicandu-se definitiile cuprinse in O.G. 130/2000 art. 2 lit.e.
"


Ce nu este mentionat foarte bine este perioada in care este disponibila aceasta "extra optiune" si anume : "Valabilitate
ExtraGarantia de Retur este oferita in termenii initiali pentru o perioada limitata, pentru achizitiile realizate intre 8 februarie - 30 aprilie 2010."


Eu inca sper intr-o normalizare a pietii in Romania , care sa insemne nu numai produse de top dar si servicii similare. iN strainatate nu este nevoie de o campanie ca sa returnezi produsul in 30 de zile, si ce nu stie multa lume este ca si in Romania in legile privind comertul electronic se prevede exact ce ofera Emag-ul acum pt. 30 de zile ( legislatia obliga la 10 zile ) . Deci practic se primesc 20 de zile de extra returnare daca e sa fim extrem de matematicieni 

5 comments:

Caziuc Stefan said...

Nu stiam de esecul celor de la eMag din perioada de iarna. Adevarul e ca i-am descoperit din toamna anului trecut, insa intru pe situl lor doar cand am nevoie de ceva sa cumpar.

Pentru mine a contat mult transportul gratuit si faptul ca a doua zi veneau produsele. Este ceva pentru Romania. Eu faceam comanda de la un magazin din orasul meu (Botosani) si comanda imi venea cam in 3 zile. Am renuntat imediat la firma respectiva in favoarea celor de la eMag.

Felicitari pentru premiu! Ce ti-ai luat?

Dark Shadow said...

inca nu am facut nicio comanda, dar ma gandesc la o sursa pt. sistemul meu

http://www.emag.ro/surse/sursa-corsair-cmpsu-850hx-850w-atx23--pCMPSU-850HX

review-urile pt. ea sunt excelente, si in viitorul apropiat ma gandesc la un i7 - deci o sa am nevoie de ceva puternic

pt. moment nu-mi fac griji, q600/4Gb/8800GTS - sursa Sirtec 460

Anonymous said...

Emag e o firma pentru care respectul fata de client dispare ca prin farmec in secunda cand banii au intrat in cont.
Monitorul meu cumparat de la E-Mag a decedat (refuza sa mai porneasca) drept pentru care l-am dus in service.
Dupa 3 saptamani si o serie de raspunsuri gen “poezie” („Produsul dumneavoastra este in continuare in service autorizat.”) mi-am cam pierdut rabdarea.
Nu numai ca nu am primit nici un fel de instiintzare din partea lor vizand starea produsului sau modalitatea de rezolvare a service-ului, dar imi tot servesc poezia cu “service-ul autorizat” shi ma scot din sarite.
Le-am explicat ca sunt freelancer shi fara monitor imi raman ratele de la banca neplatite pentru ca nu produc nimic. I-am rugat sa-mi ofere ORICE fel de alternativa (chiar daca presupune plata unei diferente de pana la 5-6 milioane) pentru eu pierd muult mai multi bani in perioada asta.
Asa ca maine dimineatza mi-am programat un drum la cei de la Protectia Consumatorului (nu e prima data cand trec pe la ei…. stiu drumul binisor… si am fost rezolvat de fiecare data prompt ).

Dark Shadow said...

de ce sa te duci pana la OPC? cand poti sa faci reclamatia prin email :)

intra pe site-ul asta :
http://www.anpc.gov.ro/anpc/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=8&Itemid=54

si vezi care este adresa de email din localitatea ta . dai email, cu detalii si atasamente unde pui dovezile de cumparare / service , si mai pui datele tale personale nume / cnp / adresa /telefon.

in 30 de zile ei iti raspund si de obicei se lasa si cu amenzi

ps. dupa 2 ani de munca sa sef de magazin la o retea concurenta a emag pot sa-ti spun ca legal pot sa-ti tina in service chiar 10% din perioada de garantie iar cum un monitor are 36 de luni, a 10-a parte e undeva la 110 zile... daca depaseste asa ceva atunci OPC-ul poate sa faca ceva, altfel nu :(

Anonymous said...

nevoia de a verifica:)